Torsdag - Soc, Fika & Eslöv!

2009-10-15 @ 22:16:30

Hejsan!

I dag har det hänt en hel del saker
Trodde dagen skulle bli ”Kom och döda mig någon, fort, nu!”
Men det blev den inte
Jag vaknade tio och gick upp, jag satte mig vid datorn för jag pallade inte kolla på tv eller äta
Hade ingen aptit, men jag klädde iaf på mig och sminkade mig
Mamma hade tagit semester i dag av ”inget som jag säger här” så jag lånade hennes busskort
Smidigt och bra så sparar jag pengar på det, super

Men jag gick iaf ner till Restaurang Sandra och skulle lämna in mitt CV men dom hade stängt
Och dom öppnade först tre, och det hade jag inte tid med
Jag gick in till Glasögonmagasinet för att få tid till en synundersökning för linser
Och jag hade sådan tur att jag kunde få en tid direkt och behövde inte betala något

Eftersom från det att jag betalade först gånge, så har det inte gått ett åt. Vilket var bra
det var liksom en halvårskontroll och dom beställde nya linser till mig
Tur att dom inte tar ca 1000 spänn i månaden utan bara per halv år
Vilket blir en kostnad på ca 2000 kronor per år
Men det är för att jag har toriska linser

Men sen gick jag till McDonalds och tog en mellan jordgubbs milkshake till frukost
Mums muns!
Jag gick sedan till socialen och snackade med dom, det gick bra men jag säger bara
JÄVLA HELVETES KUK SKIT! Dom kan inte hjälpa mig med ett skit
Bara för att jag har min pappas pengar :’( :’( :’( :’( :’(

Men iaf jag gick ner till LKF direkt som vi sa istället för i morgon och ställde mig i bostadskö
Jag ställde mig i en passiv kö eftersom jag inte har råd och ha en lägenhet nu
Ska även se om jag kan ställa mig i bostadskö i ebo – Eslövs Bostäder
Är ju alltid något

Min mobil dog när jag skulle vänta på bussen för jag skulle tvungen smsa en massa folk
att jag hade ställt mig i bostadskö och svara på frågor som dom ställde

Men iaf, jag kom hem och satte mig lite vid datorn
Och sen pratade jag med Samuel på Skype

Vid fem åkte jag ner och träffade Lina
Hon bjöd på fika och jag fick min studentpresent, eller iaf 2/3 delar av den
Den sista kommer på posten som är ett biopresentkort på 200 kronor
New Moon och Luftslottet som sprängdes HERE I COME! :D
November bion räddad med 200 spänn, tjoho! :D
Tack Lina <3

Under fikan fick jag ett sms av Samuel som frågade om vi ville träffas en liten stund
Jag tvekade lite eftersom jag inte har mycket pengar, men åkte dit ändå för jag kände att jag var tvungen <3
Vi gick en runda och hade det mysigt, sen vid nio åkte jag hem igen :(

Kommer sakna den människan i helgen, får hålla mig från att inte gråta :’(
Men iaf, nu är jag hemma
Ska koka nudlar och se på film/tv på datorn

Ha det så bra <3
Emmica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback