Onsdag - stan

2009-10-28 @ 23:36:02

Hejsan!

I dag har det hänt en del och det förvånar mig hur snabbt allting gick

Jag vaknade vid nio i dag igen och snozade i en kvart
Jag hörde hur Jennifer & Oliva har uppspelta över att åka och bada som jag med ville göra, men som jag ej hade tid till
Jag orkade inte åta någon frukost vilket var dumt, men ångrade mig sen och tänkte att jag äter något
men det blev inte så, för jag var tvungen att göra mig i ordning och hinna med bussen
Jag provade en ny ögonskygga för att variera mig lite, och sen överförde jag pengar och betalade räkningar
Jag hann med bussen och gick mot arbetsförmedlingen med sömnen i ögonen
Kände på mig att jag hade glömt något redan när jag hade satt mig på bussen
Men när jag väl var där så frågade hon om mina betyg, men det var dom jag borde ha tagit med
även om jag nu inte planerade något
Borde även ringa till olika praktikplatser och jobb och få bevis på att jag jobbat/praktiserat där
Som meriter liksom, vilket alltid är bra och ha med, för både ens bästa och andras

Sen när jag var klar och skulle gå till Glasögonmagasinet, så mötte jag Vinnie som är en vän till morfar
Vi brukade gå till hennes koloni och leka och umgås med henne
Och ibland var vi med hennes barnbarn Jenny när hon var där en vecka på somrarna
Jag gick iaf ner till Glasögonmagasinet och hämtade mina linser
När jag höll på att betala så kom jag på att mitt CSN kort gäller fortfarande och jag frågade om det gällde där
Det gjorde det :D Vilket gav mig en rabatt på 106:-, asså från 1058:- till 952:-
Tack för det säger jag bara

Sen gick jag till McDonalds och på vägen så mötte jag Britt, en gammal arbetskamrat till mamma som har slutat
Hon slutade för ett bra tag sedan men hon är ändå vid sjukhuset och så, gullig men kan ju vara jobbigt med
Att vara vid sitt gamla jobb hela tiden men ändå inte kunna jobba
Hon gav mig och syrran konfa presenter för att hon har inga egna barnbarn, tror inte barn heller, men jag vet inte
Jag fick inom KC blommor och kollade på lite blommor och snackade med Karina
Jag gav henne mammas mobilnummer och vårat hemnummer för hon frågade om det
För mamma har tydligen inte betalt blommorna sedan min student :O
Men hallå! Tack för du fixade blommorna men betala gärna dom när du beställer dom eller hämtar dom!
Men min mamma tänker inte så bra precis, inte när det gäller pengar

Men när jag var klar där
Så gick jag till McDonalds och jag hann inte ens öppna munnen och säga att jag skulle se om mina kläder var klara
Jag sade det tyst, för hon visste redan vad jag ville, hon kände igen mig utan att ha sett mig
Eller så gjorde hon det den måndagen då jag hade min arbetsinterljuv
Dom hade kommit in och jag fick dom, mitt startkit och papper att läsa på ^^
Nu börjar allvaret, bäst och ta vara på det nu :)
Jobba på och vara duktig och ta så många pass som möjligt

Sen gick jag mot bussen ivrig och glad över att ha fått mina arbetskläder
När jag kom hem så fixade jag saker på min dator medans jag åt min frukost som var en bulle med korv på
Jag tog en rad choklad med för att götta till det lite :P
Sen tog jag en dusch, utan balsam igen, eller det var iaf lite
Sen så provade jag mina arbetskläder, och camade med Simon för att visa mina kläder och papper
Sen så hade jag mig som på ett tag och läste lite på papprena men var trött
Sen gick jag ut och visade Mamma, Pernilla, Linda, Jennifer och Olivia som hade kommit hem
Sen så hade syrran fått skor av mamma och jag bara "men jag då?" lite av en reflex och sen habegär hehe
Då sa mamma att jag fick sådana av henne och då fick jag hennes busskort och sen gick jag ut och köpte dom
Syrrans kostade 199:- men dom var inte i min storlek så jag tog dom större för 249:-
Min storlek fanns, asså 40 men 40 var för stort i dom, så det fick bli storlek 39

Sen åkte jag hem och åt, drack mina vitaminer och tog det allmänt lugnt
Satt vid datorn och lyssnade lite på ljudbok
Jag visade även Emma alla mina saker :D
Sen kom Samuel in på msn och vi snackade lite
Jag såg på Fråga Olle och Riverside
Jag snackade även lite med Samuel på Skype

I morgon blir det stan med Kristina! ^^
Snälla låt bli att regna :( Snälla?!

Ha det så bra <3
Emmica


Mina arbetskläder och startkit ^^
En keps, ett bälte, En kortärmas skjorta, anit-halk skor och ett bälte + startkit


Läxa >.<


Mina fina skor :D
Ska bara sprayas och sen kan dom användas

© Jessica Berggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback