Måndag - första dagen på jobbet! Och Emma 19 år!

2009-11-02 @ 19:21:57

Hejsan!

I dag har det hänt en del
Mycket stress och mer när man kom hem

I dag började jag jobba
Upp vid åtta och kunde inte äta något så det fick bara bli en kopp te
Vitaminerna fick jag lämna kvar för att hinna med bussen
När jag kom till jobbet så visade det sig att jag hade kollat fel på schemat
Det var 09:00 och inte 10:00 som jag skulle börja i dag
Men jag bad iaf så hemskt mycket om ursäkt och vi satte i gång
Jag gick upp där uppe och bytte om och sen så gick vi och satte oss i personalrummet och pratade
Jag skrev på anställningsbeviset och lite andra papper och fick en introduktion
Sen var det ner till min handledare Yessie som lärde mig hur kassan fungerade
Det var mycket på en gång och det gick ganska snabbt, fick be henne och sakta ner
Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det eftersom jag blev så förvirrad
Men först så fick jag stå bredvid, hämta lite saker till Yessie och så
Sen så fick jag stå och ta emot beställningar och Yessie hämtade sakerna
Sen blev det att jag tog emot beställningarna och hämtade saker själv
Yessie hjälpte mig lite och stöttade mig och packade upp mig för ev frågor och funderingar
Jag gjorde en del misstag men det gick och fixa och det ända jag välte ner var lite mugglock
Men inga större fel eller så, men märkte att ju mer jag höll på ju mer kom jag in i det
Allt går på rutin och jag märker att man måste vara på hugger
Dom tyckte att det gick bra för mig och vid tre gick jag hem

Eller jag gick till Sf Bio för att se om jag kunde komma in och reservera 6 biljetter till New Moon
Men dörrarna var inte öppna så jag får väl testa i morgon igen
På lunchen eller en annan dag, så fort som möjligt iaf, bra platser ska vi ha, BRA PLATSER! :D
Sen så gick jag till Lagerhaus och köpte  en lite godisask och tuggummi till Emma
Hon blir ju 19 år i dag, säg grattis till henne
Lite får hon ju ha på själva sin födelsedag, hon får mer sen när jag har mer pengar ^^
Vi fikade på Espresso House och snackade skit, och sen gick vi till Lagerhaus
Hon skulle handla en namnsdagspresent till sin bror på skoj, vilket blev ett skämtsamt örngott
Det blev lite problem med inslagningen men det gick bra
Sen så gick vi till min buss, hon gick till sin mamma för hela familjen skulle äta på restaurang och fira henne
Sen så åkte jag hem, åt, satt vid daton och vid halv åtta pluggade jag eftersom jag ska bli förhörd i morgon
Sen blev det vila och samla krafter inför morgondagen

Ha det så bra <3
Emmica


Kommentarer

Postat av: Samuel

Jag har inte haft Skype sedan förra veckan ju.

2009-11-03 @ 02:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback