Lördag - Pepparkakshus

2009-12-13 @ 14:34:00

Hejsan!

Vid tolv gick vi upp och åt frukost och tog det lugnt
Efter ett tag så började vi baka på vårat pepparkakshus
Samuel och jag brände oss men jag fortsatte, han bara gnällde :P
men det gjorde ont, men jag tyckte att han gnällde lite väl mycket hehe :P
Så mellanåt så gick vi och gjorde annat och vi fick skippa den smälta sockret, för det stelnade efter ett tag,
var för jobbigt och värma upp hela tiden och det var för varmt
Men vi tog glasyren istället, som var min allra första glasyr som jag gjort, och limmade i hop den
Där av den extra väntan, men det gick och vi gick ner och handlade dekorationer, chips, dippa, läsk och yoghurt :D
Den skulle bli Non-Stop men det blev nallar istället, mycket gulligt :)
Sen blev det bomull som snö och rök, röda linser som rabatt och te med blåbärs smak som stig hehe :P
Den blev fin fint

Sen blev det dags för Samuel och laga mat och det blev mycket gott :)
Jag råkade tappa en korvbit på Ankie, och gud vad jag skrattade när hon hoppade till haha XD
Fast hon brände sig och det var inte lika kul :(
Men sen så blev det mys för mig och Samuel och sen såg vi lite på Magnus & Brasse "Varning För Barn"
Sen så såg vi en halvtimme på Sliding Doors, resten tänkte vi se på söndag :P

Sen blev det en massa mys och sen sova

Ha det så bra <3
Emmica


Framsidan


Ena gavlen med en klocka på


Baksidan med en nalle som håller utkik


Andra gavlen


Nallen på taket


Och en nalle vid dörren :)

Vad tycker ni?

© Jessica Berggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback