Torsdag 28 April 2011!

2011-04-28 @ 16:28:34
Hej bloggen!

Här sitter jag lite omskakad ännu efter dagens olycka
Jag dog inte men mitt ben skadades och har flera blåmärken och blodutjutningar

Jag kom till körskolan och jag var exalterad att börja köra på landsväg
Jag fick en tjockare jacka då det var lite kallt i luften och tjockare handskar
När jag satte mig på mopeden efter att ha styrt den rätt så jag kunde köra så händer det ...
Jag fick konstigt grepp om gasen pga för tjocka handskar och märker inte att jag tar full gas
Jag rusar fram två meter i full fart och vinglar till och får panik och släpper inte bromsen
Fick ett krampaktigt tag om den pga chocken och kör in i en bil där bak som var en av deras
Eftersom mitt ben var utanför mopeden då jag var i startläge så att säga så klämdes den mellan bilen och mopeden
Det hade inte hänt om jag hade haft benet innanför
Men nu fortsatte jag ut mot vägen i ren panik och väl ute på vägen så körde jag över vägen, upp på gräset och in i busken
Där stannade jag för jag var kapabel till och göra det då och började på illa och kräkfärdig
Jag kräktes lite och blev otroligt yr och blek och fick åka till vårdcentralen
Där kollade dom benet och lite puls och så och så fick jag en remis till akuten
Där kollade dom mitt ben igen och jag blev röntgad men inget var brutet och jag kunde gå på mitt ben sen
Jag hade som sagt bara blåmärken och blodutjustningar som kommer gå över
Dom hindrade inte mig från att köra utan sade jag fick känna efter hur det var

Det var och är sjuukt störigt att jag inte fick köra då jag verkligen såg fram emot det :(
Men nu hände det och jag får ta och köra det nästa vecka om det går och då vet jag vad jag inte skall göra för fel

Men något positivt nu!
Jag frågade räntgensjuksköterskan om hur det var och jobba där och hon sade att det var jättekul
och hon gav mig ett nummer
Jag skulle ringa det och få en halv eller heldags rundvandring om hur det är att vara sjuksköterska på röntgen :)
Kan vara ett öppningstillfälle att få lust att plugga till det :)

Och sen att jag fick ett samtal i dag
Gissa från vem? Posten!
Jag skall jobba heldag i morgon och tjäna lite pengar :D Skall bli skönt och bra att det inte är vinter nu ;)

Nu skall jag iaf ta det lite lungt innan handbollsmatchen i dag
Blev bjuden av min moster :D

Vi hörs!
Kram


Fick se bilderna då hon skrev upp nummret och det var sjukt coolt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback