Fel val? Eller bara en dröm?

2010-01-21 @ 02:22:28
Jag sitter mitt i natten och kollar genom vart enda blad i studentkatalogen
Letar efter folk man känner, se vad dom gått för program och skola, se hur dom blev på studentfotot
Jag sitter även och tänker varje gång jag ser på NV klasserna

Nu i efterhand hade jag nog velat gå det ... eller jag hade inte tvekat en eller två veckor och testa på
Men hade det verkligen varit jag om jag gick NV istället för OP?
Är NV verkligen jag? Jag tror nog inte det ... men varför vill jag gå det då?
Jag anser att de som går NV är smarta, för ibland när Samuel nämner saker i skolan eller jag är där,
så blir jag påmind om att jag hade velat gå NV, men han säger att MP hade varit bättre för mig
Jag håller med honom för är det något jag inte kan så är det NV

Men varför vill jag då gå NV som sagt? Det är nog med det att vara smart
Jag vill vara smart ... jag vill plugga och lära mig något
Men vad ska jag plugga? Jag vet det ska vara inom media men vad då?
Och hela tiden tänker jag på NV! Graaa det gör mig galen

Vad tar livet vägen? Vad gör man för val?
Har ni inte tänkt på vad som skulle hänt om ni gjorde "det andra" istället för det ni gjorde?
Om ni gick höger istället för vänster? Live är fullt av frågor och kmr förbli så

Nu ska jag sluta prata om detta ... tack för att ni orkade läsa allt
Åter till katalogen och drömmarna


Vad ska jag välja?
Vad skulle jag välja?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback