Helg resume och måndag

2009-09-07 @ 23:15:05

Hejsan allihopa!

Jag tänkte sammanfatta helgen och måndagen.
I helgen har jag varit med min älskade Samuel.
Jag har haft en bra helg och kunnat vila ut.

I fredags så kom Samuel vid två och vi mös lite på mitt rum.
Sen gick vi ut med Jennifer & Olivia (grannens döttrar).
Jennifer, Jag & min syster Pernilla som även följde med åkte inlines,
Olivia cyklade och Samuel gick. Vi hade kul och fick frisk luft.

I lördags så åkte jag och Samuel till Malmö och gick rundor.
Vi gick på Hansa kompaniet, köpte present till Farfar och åt på McDolands.
Trevlig men regnig tur i Malmö. Det var mysigt vilket fall som helst.
Sen blev det film och annat när vi kom hem ;)

På söndagen åkte jag till Kävlinge två timmar innan vi skulle fira farfar.
Men det var för att jag skulle snacka med Jörgen om jobb och körkort.
Det visade sig att Jessica hade köpt samma bok om Rom som vi hade köpt
Men då fick Christoffer i all stress åka tillbaka och byta ut boken till den hon tittade på först
Men allt läste sig tillslut
Vid fyra åkte vi till Old times och åt fin fin mat.
Samuel stannade hemma just för att Farmor och Farfar betalade.
Och det var åt var inte mindre än plankstek, och den kostade 168 kronor :O
OMFG säger jag bara. Men gott var det, mycket mycket gott.
Sen åkte jag, Jessica, Jörgen och Victoria till Jörgens jobb där han skrev ut minnst 40 CV till mig.
Sen åkte vi och fikade hos Farmor och Farfar
Vid kvart över sju blev vi hemkörda.
Samuel och jag mös lite och spelade spel
Sen var det dags för honom att gå hem.
Vi åkte ner till stationen, var där 22:09, han lyckades hinna med 22:11 tåget och jag 22:13 bussen
Skillat säger jag bara ;)
Dit, lämna Samuel på tåget och hem i igen på en haltimme hehe ;)
Sen blev det film och nattamaud

I dag, måndag, så satte jag mig och säkte lite jobb och farfar ringde.
Han ville lämna kameran till mig när dom ändå skulle till Lund och växla pengar till Rom på torsdag
Sen ringde jag till Carlings och då bad dom mig att komma in med mitt CV.
Jag tänkte att det är inte lönt och vänta så jag åkte ut där direkt
Jag lämnade in mitt CV, fler CV till andra butiker och gick runt och kollade runt lite.
I ca em och en halv timme var jag där. Tog en Cheeseburgare på Donkan och åkte hem vid halv fem.
Sen blev det mat, tv och vila.

Jag slog en pling till Samuel, men han åt så hans pappa skulle säga till honom att ringa tillbaka
Sen ringde han och vi snackade lite om vad som hänt under dagen och vad som ska hända
Resten av kvällen blev det att bara ta det lugnt.

Ha det så bra <3
Emmica


Fredag - Jennifer & Samuel


Lördag - Samuel på Hansa companiet


Söndag - Fira Farfar på Old Times i Kävlinge - Plankstek


Måndag - Jobbsökande på Center Syd i Löddeköpinge

© Jessica Berggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback