Mys söndag

2009-10-05 @ 01:11:36

Hejsan!

I dag har det faktiskt inte varit en sådan där typisk dega och ha tråkigt söndag
Utan vi vaknade vid tolv för vi var trötta sedan dagen innan, då vi somnade sent

Efter frukosten så stack vi till Nova Lund i all jävla blåst!
Men väl där gick vi runt lite, kollade på saker och köpte en dricka
Vi gick även en snabb ruda till Media Markt innan de stängde
Fyra minuter till godo :D Skills asså, med tanke på blåsten som höll på att göra så vi flög
Speciellt jag som är lite och lätt :P

När vi skulle hem bestämde vi oss för att ta bussen, men insåg att femman och sen trean skulle ta lång tid
Så vi gick till Gunnesbobussen som inte skulle ta lika lång tid och vi fick gå en liten bit
När vi sitter där och det bara är någon minut kvar tills bussen ska gå, så svänger en röd bil in framför oss
Då sticker Mazen fram huvudet bakom sin flickvän, och frågar vad vi ska
Jag säger att vi ska till Gunnesbo och sen gå hem
Han frågar vart i Gunnesbo vi ska och jag svarar stationen
Han säger hoppa in, och så körde han oss dit
Det var minst sagt snällt av honom, blev helt förvånad
Tack Mazen, snällt av dig ^^

När vi kom hem blev det mat och det var jätte gott
Det vi åt var godare än vanligt
Och det som var nytt var färska grönsaker med salt på
Arkan hade fixat det och det var gott
Syrran fixade resten av maten
Trevligt att alla fem kunde sitta vid matbordet och äta och prata
Samuel, Jag, Pernilla, Arkan och Mamma

Efter det så satt Samuel lite vid Zoo Tacoon
Och sen fick han det jag lovade honom i fredags
Sen blev det mys och mys, mycket trevligt

När allt mys var klart så sa jag att jag ville lära mig lite om hur man programmerade
Och då satt han och lärde mig hur man programmerade i Visual Basic 6.0
Det var roligt men svårt, sen fick jag på börja en som jag skulle göra klart och skicka till honom
när jag kom hem efter att han åkt hem

Vi åkte ner till stationen och han tog 22:02 tåget istället för 22:42
Men jag fick iaf vara med honom i en halvtimme mer än vad han hade tänkt sig <3
jag lånade min mammas busskort vilket är ett av dom nya
Visserligen bara ett testkort, för att se om det nya systemet, men fan vad bra dom var :D
Och om jag skaffar ett rabattkort på det viset så behöver jag bara säga ett barn och trycka korten mot läsaren
utan att ta ut det ut sitt fodral :D Skit bra och smidigt och man slipper avmagnetiseringar :D
Hur nice som helst :D Men undra hur kan kollar saldo på dom, men jaja, det återstår och se

När jag kysst min älskling hej då, så tog jag bussen hem
Ringe honom och sa att han hade glömt sitt rakbalsam här och han sa han hade glömt sin laddare
Jag gjorde klart min programmering och den blev bra, blev nöjd
Samuel tyckte jag lärde mig snabbt och han blev stolt
jag trodde inte heller jag skulle lära mig snabbt men jag gjorde det bättre än vad jag trodde
Är inte expert men lite av grunderna kan jag och är stolt bara jag kan göra en bild med blinkande text :)
Sen blev det en massa fixande med datorn och sen sova

Fick oxå reda på Samuel, som fick reda på det av sin mamma, att dom sökte folk på McDonalds i Löddeköpinge
Och det bästa av allt är att jag redan har lämnat in mitt CV där, så det är bara och ringa dom i morgon
och säga att jag har hört att ni söker folk och att jag redan har lämnat in mitt CV
HOPPAS HOPPAS HOPPAS :D
Önskar mig lycka till, blir glad om det blir en deltidstjänst men hoppas på heltidsanställning :D
God natt och sov gott allihopa
Har haft en underbar helg <3

Ha det så bra <3
Emmica


Samuel med min keps <3


Haha, nice :)


Samuel försöker hålla blåsten borta med min Kjell & company katalog :P


I detta program är det jag lär mig programera i av min älskling <3

© Jessica Berggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback